Felanmälan
Raseborgs Energis el- och värmejour är tillgänglig dygnet runt under årets alla dagar.
Om du upptäcker fel i värmesystemet eller elförsöjningen kan du alltid kontakta oss.
Vid fel- och störningssituationer kan ni kontakta oss enligt följande:
Både Raseborgs Energis växel och Sydbevakningen är instruerade att vidarebefordra meddelanden om fel och störningar till eljouren och fjärrvärmejouren.
Gatubelysningens felanmälan
Raseborgs Energi ansvarar för underhållet och utbyggnaden av gatubelysning i Raseborg. Det är till stor hjälp i vårt arbete om du meddelar till oss om gatubelysningen inte fungerar. Du kan göra en felanmälan på gatubelysningens hemsidan genom att följa länken nedan.
Information om planerade och oplanerade avbrott
I vår online-tjänst har du som kund möjligheten att beställa SMS och e-postmeddelanden om planerade och oplanerade avbrott som påverkar er förbrukningsplats. Genom att ta tjänsten i bruk, får ni meddelanden om planerade avbrott så att ni i god tid kan förbereda er för dessa. Tjänsten fungerar för alla typer av fastigheter, så om ni t.ex. har en sommarstuga på vårt elnätsområde, kan ni få meddelanden när stugan påverkas av elavbrott och när elavbrottet är över, även vintertid.
Om ni endast vill ha meddelanden som antingen SMS eller e-post, kan ni även ställa in detta i online-tjänsten. Vid frågor eller problem, stora eller små, kontakta vår kundtjänst.
Ni kommer till tjänsten antingen genom att trycka här eller på “Egna tjänster” -länken uppe till höger på sidan.
Till kundtjänstens kontaktuppgifter kommer ni genom att trycka här.