Investera i solenergi smidigt med OP-finansiering
Skaffa solpaneler eller elbilsladdning smidigt med hjälp av OP-finansiering. Du kan själv räkna ut en månadsrat som är lämplig för dig och fyll i en ansökan på nätet. Räntan på finansieringen är avdragbar i beskattningen och solpanelerna installationsandel berättigar till hushållsavdrag.
- Finansieringsbelopp 2500 – 30 000 €
- Flexible återbetalningstid
- Förmånlig ränta OP-Prime + 5,95 %
- Faktureringsavgift 5 € / mån
- En månads räntefri och kostnadsfri betaltid
- Två betalfria månader per år
- Du kan betala hela kreditbeloppet på en och samma gång utan tilläggskostnader
- Finansieringen samlar OP-bonus till Andelsbankens ägarkunder
- Räntorna är avdragbara i hushållsavdraget då du utför förbättringar i din permanenta fastighet
*Enligt KSL är den verkliga årsräntan 7,31 % för ett belopp på 10 000 €, då kreditens ränta är OP-Prime + 5,95 (totalt 6,20 % 08/19). Öppningsavgift 0 € och faktureringstillägg 5 € /månad. Krediten beviljas av OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki.
Välj vilka cookies du använder
Vänligen observera att ditt medgivande kommer att gälla för alla våra underdomäner. Du kan ändra eller ta tillbaka ditt medgivande närsomhelst via knappen “Medgivanden” längst ned på skärmen. Vi respekterar dina val och strävar efter att vara transparenta och ge dig hög säkerhet när du surfar.
Cookieinställningar
Kaka | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
__cf_bm | 1 hour | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . | |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-non-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". | |
cookielawinfo-checkbox-preferences | This cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to check if the user has given consent to use cookies under the "Preferences" category. | |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Kaka | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors. |
_gat_UA-163788245-1 | A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to. | |
_gcl_au | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. | |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form. |
CONSENT | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Kaka | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
_gat_UA-163788245-1 | 1 minute | This is a pattern type cookie set by Google Analytics, where the pattern element on the name contains the unique identity number of the account or website it relates to. It appears to be a variation of the _gat cookie which is used to limit the amount of data recorded by Google on high traffic volume websites. |
Kaka | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
test_cookie | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. | |
VISITOR_INFO1_LIVE | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. | |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | 6 months | YouTube sets this cookie to store the user's cookie consent state for the current domain. |
YSC | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. | |
yt-remote-connected-devices | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. | |
yt-remote-device-id | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. | |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Kaka | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
pll_language | The pll _language cookie is used by Polylang to remember the language selected by the user when returning to the website, and also to get the language information when not available in another way. |
- De flesta ändamål som beskrivs i detta meddelande är beroende av lagring eller åtkomst till information från din enhet när du använder en app eller besöker en webbplats. Till exempel kan en leverantör eller utgivare behöva lagra en cookie på din enhet vid ditt första besök på en webbplats för att kunna känna igen din enhet under dina kommande besök (genom att hämta information från denna cookie varje gång).
- En biltillverkare vill, efter kontorstid, marknadsföra sina elbilar till användare som är miljömedvetna och som bor i en stad,. Reklamen visas på en sida med relaterat innehåll (till exempel en artikel om klimatförändringsåtgärder) efter kl. 18.30, för användare vars icke-exakta plats tyder på att de befinner sig i ett tätortsområde.
- En stor producent av akvarellfärger vill genomföra en reklamkampanj online för sitt senaste akvarellsortiment. De vill diversifiera sin målgrupp för att nå så många amatörer och professionella konstnärer som möjligt och även undvika att visa annonsen bredvid felaktigt innehåll (till exempel artiklar om hur man målar sitt hus). Antalet gånger som annonsen har visats för dig detekteras och begränsas, för att undvika att den visas för ofta.
- Om du läser flera artiklar om vilka cykeltillbehör det är bäst att köpa, kan denna information användas för att skapa en profil om ditt intresse för cykeltillbehör. En sådan profil kan användas eller förbättras senare, på samma eller en annan webbplats eller app, för att visa dig reklam för ett visst cykeltillbehörsmärke. Om du också tittar på en konfigurator för ett fordon på en webbplats för en tillverkare av lyxbilar, kan denna information kombineras med ditt intresse för cyklar för att finslipa din profil och göra ett antagande om att du är intresserad av lyxutrustning för din cykel.
- Ett klädföretag vill marknadsföra sin nya kollektion av exklusiva barnkläder. Klädföretaget kontaktar en byrå som jobbar med klienter som i sin tur har välbärgade kunder (t.ex. exklusiva stormarknader). De ber byrån att skapa profiler med unga föräldrar eller par som kan antas ha hög inkomst och nyligen fått barn, så att dessa senare kan användas för att visa reklam på appar som tillhör samarbetspartner, baserat på dessa profiler.
- En onlineåterförsäljare vill göra reklam för en rea på löparskor. Återförsäljaren vill rikta reklam till användare som tidigare tittat på löparskor på återförsäljarens mobilapp. Spårningstekniker kan användas för att identifiera att du tidigare har använt mobilappen för att söka efter löparskor och för att visa dig motsvarande annons i appen.
- En profil som skapats för personaliserad reklam efter att en person har sökt efter cykeltillbehör på en webbplats, kan användas för att visa relevant reklam för cykeltillbehör på en mobilapp från en annan organisation.
- Du läser flera artiklar om hur man bygger en trädkoja på en social medieplattform. Denna information kan läggas till i en profil för att markera ditt intresse för innehåll som är relaterat till utomhusaktiviteter samt gör-det-själv-guider (med syfte att tillåta personanpassning av innehåll, så att du till exempel får se fler blogginlägg och artiklar om trädkojor och timmerstugor i framtiden).
- Du har tittat på tre videor om rymdutforskning i olika tv-appar. En nyhetsplattform du inte haft någon kontakt med kan då skapa en profil som markerar rymdutforskning som ett möjligt intresseämne för andra videos.
- Du läser artiklar om vegetarisk mat på en social medieplattform och använder sedan ett oberoende företags matlagningsapp. Profilen som skapats om dig på den sociala medieplattformen kommer att användas för att presentera vegetariska recept på välkomstskärmen i matlagningsappen.
- Du har tittat på tre videor om rodd på olika webbplatser. En oberoende videodelningsplattform kommer att rekommendera fem andra videor om rodd som kan vara av intresse för dig när du använder din tv-app, baserat på en profil som skapats om dig när du besökte de olika webbplatserna för att titta på onlinevideor.
- På en utgivares webbplats har du klickat på en annons som gäller en onlinebutiks Black Friday-rabatt, och sedan köpt en produkt. Ditt klick kommer att länkas till detta köp. Din och andra användares interaktion kommer att mätas för att veta hur många av klicken på annonsen som ledde till ett köp.
- I en utgivares app är du en av väldigt få som har klickat på en onlinebutiks annons om en rabatt i samband med International Appreciation Day. Utgivaren vill ha rapporter för att förstå hur ofta en specifik annonsplacering i appen, och särskilt annonsen som rör International Appreciation Day, har visats för dig eller andra användare eller hur ofta du eller de har klickat på den, för att hjälpa utgivaren och utgivarens partner (t.ex. byråer) att optimera annonsplaceringar.
- Du har läst ett blogginlägg om vandring på en utgivares mobilapp och följt en länk till ett rekommenderat och relaterat inlägg. Dina interaktioner kommer att registreras och visar att det första vandringsinlägget var användbart för dig och att det lyckades intressera dig för det relaterade inlägget. Detta kommer att mätas för att veta om man ska skapa fler inlägg om vandring i framtiden och var man ska placera dem på startskärmen i mobilappen.
- Du fick se en video om modetrender, men du och flera andra användare slutade titta efter 30 sekunder. Denna information används sedan för att utvärdera rätt längd på framtida videor om modetrender.
- Ägaren till en onlinebokhandel vill ha kommersiell rapportering som visar andelen besökare som besökte och lämnade bokhandelns webbplats utan att köpa något, eller som tittade på och köpte månadens kändissjälvbiografi, liksom medelåldern och fördelningen av män/kvinnor i varje kategori. Uppgifter som rör din navigering på webbplatsen och dina personliga egenskaper används sedan och kombineras med andra sådana uppgifter för att ta fram denna statistik.
- En annonsör vill få bättre förståelse för vilken typ av publik som interagerar med annonsörens annonser. Annonsören uppmanar ett forskningsinstitut att jämföra egenskaperna hos användare som interagerade med annonsen med typiska attribut hos användare av liknande plattformar, över olika enheter. Denna jämförelse visar annonsören att annonspubliken huvudsakligen får tillgång till annonserna via mobila enheter och sannolikt befinner sig i åldersintervallet 45–60 år.
- En teknikplattform som arbetar med en leverantör av sociala medier märker en ökning i antalet användare av mobilappar och ser baserat på deras profiler att många av dem ansluter via mobila anslutningar. Plattformen använder en ny teknik för att leverera annonser som är formaterade för mobila enheter och som har låg bandbredd, för att förbättra deras prestanda.
- En annonsör letar efter ett sätt att visa annonser på en ny typ av konsumentenhet. Annonsören samlar in information om hur användare interagerar med denna nya typ av enhet för att avgöra om annonsören kan bygga en ny mekanism för att visa reklam på denna typ av enhet.
- En resetidning har publicerat en artikel på sin webbplats om de nya onlinekurser som en språkskola erbjuder, för att förbättra reseupplevelser utomlands. Skolans blogginlägg infogas direkt längst ner på sidan och väljs utifrån din icke-exakta plats (till exempel blogginlägg som förklarar kursplanen för andra språk än språket i det land där du befinner dig).
- En mobilapp för sportnyheter har startat en ny sida med artiklar som rapporterar om de senaste fotbollsmatcherna. Varje artikel innehåller videor från en separat streamingplattform som visar höjdpunkterna i varje match. Om du snabbspolar en video kan denna information användas för att välja en kortare video att spela upp härnäst.
- En reklamförmedlare levererar annonser från olika annonsörer till sitt nätverk av partnerwebbplatser. Reklamförmedlaren märker en stor ökning av klick på annonser som rör en annonsör och använder data om källan till klicken för att fastställa att 80 % av alla klick kommer från robotar snarare än personer.
- Om du klickar på en länk i en artikel skickas du normalt till en annan sida eller del av artikeln. För att uppnå detta 1) skickar din webbläsare en begäran till en server som är länkad till webbplatsen, 2) svarar servern (”här är artikeln du bad om”), med hjälp av teknisk information som automatiskt ingår i begäran som skickas av din enhet, för att korrekt visa informationen/bilderna som är en del av artikeln du begärde. Tekniskt sett är sådant informationsutbyte nödvändigt för att leverera det innehåll som visas på din skärm.
- Lagra och/eller få åtkomst till information på en enhet
- Skapa profiler för personaliserad reklam
- Använda profiler för att välja personaliserad reklam
- Säkerställa säkerhet, förhindra och upptäcka bedrägerier samt åtgärda fel
- Leverera och visa reklam och innehåll
- Matchar och kombinerar data från andra datakällor
- Länka olika enheter
- IP-adresser
- Enhetens egenskaper
- Enhetsidentifierare
- Autentiseringshärledda identifierare
- Bläddring- och interaktionsdata
- Data som tillhandahålls av användaren
- Icke-exakta lokaliseringsdata
- Användares profiler
- Integritetsval
- Använda begränsade data för att välja reklam
- Mäta reklamprestanda
- Förstå målgrupper genom statistik eller kombinationer av data från olika källor
- Utveckla och förbättra tjänster